Etsy’de Nasıl Satış Yapılır? – EMYD | Uçtan Uça e-Ticaret Danışmanlığı
 

Etsy’de Nasıl Satış Yapılır?

Etsy’de Nasıl Satış Yapılır?

Etsy, kurulduğu 2005 yılından bu yana dünyanın en büyük online pazarlarından biri haline geldi. Etsy’de 80 milyondan fazla aktif alıcı ve 4 milyondan fazla aktif satıcı bulunuyor. Etsy.com’da 50 milyondan fazla benzersiz ürün satışa sunuluyor. Bu dev pazarda yer almak, ürettiğiniz ürünleri global pazarlara açmak anlamına gelir. Etsy’de satış yapmayı öğrenmek, online para kazanmanın ve muhtemel büyük işlere kapı aralamanın yollarından biridir. Peki, Etsy’de nasıl satış yapılır? İşte Etsy’de satış yapmanın püf noktaları…

Etsy Nedir?

Etsy; sanatsal ürünler, zanaat malzemeleri, koleksiyon ürünleri ve eski ürünler ve çeşitli el yapımı ürünler gibi özgün ürün alım ve satımında uzmanlaşmış bir e-ticaret platformudur. Etsy’de satılan ürünler seri üretim değil ağırlıklı olarak el yapımı ürünlerdir. Geleneksel e-ticaret mağazalarında bulunması zor olan özel ürünler Etsy’de bulunabilir. Etsy’de bireysel ve butik satıcılar ürünlerini listeleyebilir. Bu sebeple Etsy; ev yapımı ürünler üreten bireyler, sanat mağazaları ve zanaatkarlar gibi küçük işletme sahipleri için oldukça cazip bir satış kanalıdır.

Etsy’de Hangi Ürünler Satılabilir?

Etsy’de ürün satmak isteyen kişiler, niş ürünlere odaklanmalıdır. Eski ürünler, el yapımı ürünler, sipariş üzerine yapılmış sanat eserleri, el baskılı kıyafetler, özel tasarım oyuncaklar, özgün mücevherat ve takılar gibi çok farklı kategorilerde ürünler Etsy’de satılabilir. Özellikle vintage ürün kategorisi popülerdir. Vintage ürünlerin en az 20 yıllık olması gerekir. Koleksiyon ürünleri de Etsy alıcılarının en çok tercih ettiği kategoriler arasında yer alır. Resim tablolarından örme kazaklara, dekoratif ürünlerden kostümlere kadar çok sayıda ürün global pazaryeri Etsy’de satılabilir.

Etsy’de Satış Süreçleri

Etsy’de satış süreci oldukça basitleştirilmiştir. Peki, Etsy’de satış için neler yapılmalıdır?

Etsy mağazası kurun: Etsy.com’u ziyaret edin ve “Etsy’de Satış” bağlantısını tıklayarak, “Etsy Mağazanızı Açın” seçeneğini tıklayın ve yönergelere göre Etsy mağazanızı açın.

Mağaza ayarlarını kişiselleştirin:Mağazayı açtıktan sonra ürünleri nasıl satmak istediğinize ilişkin mağaza tercihlerini belirleyebilirsiniz. Bu aşamada mağazanız için dil, para birimi ve konum gibi özellikler belirleyin.

Mağaza adı belirleyin: Mağaza adı, müşterilerin dikkatini çekmenin ilk aşamasıdır. Kişisel markanızı ya da ürünlerin tarzını yansıtan bir Etsy mağaza adı seçmelisiniz! Mağaza adı, müşterilerin kolayca hatırlayabileceği bir isim olmalı; boşluk veya özel karakterler içermemeli, 4 ila 20 karakterden oluşmalıdır.

Ürünleri listeleyin

Ürün listeleme, artık Etsy mağazasının kapısını açmaya hazır olmanız anlamına geliyor. Listeleme adımında ürünleri farklı açılardan yansıtan kaliteli veya yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın. Bu konuda profesyonel ürün fotoğraflama hizmeti kullanmanız yararlı olacaktır. Ayrıca, bir alıcı ürünü aradığında listelenen ürünleri yansıtan küçük fotoğraflar eklemeyi de unutmayın! Küçük fotoğraflar, marka ile uyumlu olmalıdır. Ürün açıklamaları da eksiksiz ve yeterince detaylı olmalıdır.

 

Ürün listeleme aşamasında aşağıdaki konulara dikkat edilmelidir:

 

  • Anahtar kelimeler kullanın: Anahtar kelimeler ya da keywordler, ürününüzün bulunma ihtimalini artıran faktörlerdir. Etsy’de anahtar kelimelere göre ürünler aranır. Bu nedenle anahtar kelimeleri, 13 ürün etiketi ile eşleştirin.
  • Fiyatlandırma: Ürün fiyatlandırma ve stok durumu gibi detaylar da ürün listeleme aşamasında yapılması gereken bir işlemdir. Her bir kalemin fiyatı eklenmeli ve tüm maliyetler satış fiyatına dahil edilmelidir. Stok miktarı, boyutlar, renk seçenekleri ve malzeme seçenekleri gibi ürüne özel tercihleri de ekleyin.
  • Teslimat: Ürün teslimatı ücretleri, menşe ülke, işlem süresi, ağırlık ve boyut gibi detaylar, nakliyat alanında kaydedilir. Bu bilgiler herhangi bir zamanda güncellenebilir.
  • Etsy mağazası ön izleme: Etsy’de satış için mağazanın durumu, ön izleme olarak görülebilir. Böylece mağaza aktifleştirilmeden önce bir müşterinin bakış açısı ile mağaza görünümü incelenebilir. Son aşamada “Bitir” butonuna tıklandığında ürün ekleme işlemi tamamlanır

Ödeme yönteminizi seçin

Etsy, birçok online ödeme yöntemi ile entegredir. Yaygın olarak kullanılan ödeme yöntemleri PayPal veya Etsy Payments’dir. Etsy Payments, satıcıların ödemelerini, kredi kartı, banka kartları, mağaza kredisi ve Etsy hediye kartları gibi seçenekler aracılığı ile almalarına imkân verir.

Fatura bilgileri ekleyin

Fatura bilgileri, menşe ülkeye bağlı olarak değişebilir. Etsy, yetkilendirme ve tanımlama için bir kredi kartı talep edebilir. Ayrıca, Etsy komisyon ücretleri için de bir kart bilgisi gerekecektir.

Mağazanızı optimize edin

Etsy mağazanızı optimize etmek, daha fazla satış ve rekabet avantajı anlamına gelir. Bunun için kısa bir fotoğraflı biyografi ve profil açılmalıdır. Ayrıca, müşterilerin ürün hakkında sorabilecekleri sık sorulan sorular eklenmelidir. Mağaza ya da marka hakkında da bir biyografi oluşturulmalıdır.

Pazarlama araçlarını kullanın

Etsy’de, sosyal medya aracılığıyla daha geniş bir müşteri tabanına ulaşabilirsiniz. Etsy, satıcıların ürünlerini Pinterest, Facebook, Instagram ve Twitter gibi sosyal platformlarda paylaşmalarına olanak tanır. Bu sebeple mutlaka sosyal medya ve dijital reklam gibi pazarlama araçları kullanılmalıdır.

Özetle

Etsy’de başarılı satıcıların ya da mağaza sahiplerinin hepsi küçük satışlarla işe başladı ve zamanla büyüdüler. Etsy’de satış için en büyük engel, işe bir yerden başlama isteksizliğidir. Etsy’de satış için büyük bir ekibe ihtiyacınız yok! Zira Etsy’deki işletmelerin yüzde 79’u tek kişiler tarafından, yüzde 97’si evden yürütülüyor. Milyonlarca potansiyel alıcı ile ve benzersiz ürünlerinizi dünyayla paylaşmak için bir an önce Etsy ile tanışmalısınız. EMYD’nin profesyonellerinden tavsiye alıp, hemen Etsy’de satışa başlayabilirsiniz!

Görüşlerini Bildir

Your email address will not be published. Required fields are marked *