E-İhracat Nedir, Nasıl Yapılır? – EMYD | Uçtan Uça e-Ticaret Danışmanlığı
 

E-İhracat Nedir, Nasıl Yapılır?

E-İhracat Nedir, Nasıl Yapılır?

E-ihracat ya da elektronik ihracat, yurt dışındaki müşterilerin online kanallar üzerinden verdiği siparişlerin mikro ihracat kuralları çerçevesinde teslim edildiği bir ihracat modelidir. E-ihracat devlet destekleri, geleneksel ihracat ile aynıdır; yani klasik ihracattaki teşviklerden e-ihracat firmaları da yararlanabilir. Bu sebeple yurt dışına açılmak isteyen KOBİ’ler e-ihracatın avantajlarını değerlendirmektedir. Peki, e-ihracat nedir? E-ihracat nasıl yapılır? Mikro ihracat nedir? İşte cevapları…

E-İhracat Nedir?

E-ihracat; e-ticaret, mikro ihracat ve online tüketici ekseninde gerçekleştirilen bir ihracat modelidir. Son yılların trend ihracat modelleri arasına giren e-ihracat; “yurt dışındaki tüketicilerin online kanallardan verdiği siparişleri, mikro ihracat kuralları çerçevesinde, yetkili ekspres kargo firmaları ile teslim etmek” olarak tanımlanabilir. E-ihracat için temel ihracat mevzuatına hâkim olmak ve global bir vizyon ile hareket etmek gerekir. E-ihracat; elektronik ihracat, hızlandırılmış ihracat, mikro ihracat veya ETGB ile ihracat gibi isimlerle de bilinir.

Mikro İhracat Nedir?

Mikro ihracat, Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi (ETGB) düzenlemeye yetkili ekspres kargo şirketleri aracılığı ile gerçekleştirilen ihracat türüdür. Mikro ihracat ile ağırlığı 300 kilogramı, değeri 15 bin avroyu geçmeyen ürünler yurt dışına gönderilebilir. Yani mikro ihracat, limitli bir ihracattır. Düşük desili ürünleri yurt dışı pazarlara satmak isteyen KOBİ’lere veya firmalara, ETGB ile dünyanın herhangi bir ülkesine hızlı kargo gönderme imkanı sunulmuştur. Mikro ihracatta gümrük müşavirliği bedeli yoktur. Ayrıca; çeki listesi düzenleme, operasyonel maliyetler gibi süreçlere ve maliyetlere katlanmak gerekmez. Bu sebeple mikro ihracat, son yıllarda cazip bir ihracat modeli haline gelmiştir.

ETGB Nedir?

ETGB, “Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi” ifadesinin kısaltmasıdır. E-ihracat yapan firmalar adına lisanslı ekspres teslimat firmaları tarafından dijital ortamda düzenlenen bir belgedir. ETGB, mikro ihracat limitleri çerçevesinde yurt dışı edilen gönderiler için geçerlidir. İlgili gümrük birimi tarafından elektronik ortamda onaylanır. Onayın ardından belge, Vergi Daireleri Otomasyon Projesi (VEDOP) sistemine kaydedilir. E-ihracat ya da mikro ihracat KDV iadeleri, ETGB ile alınabilir. İşlemi tamamlanan ETGB belgesi, yetkilendirilmiş ekspres firma tarafından mail ortamında gönderici firmaya iletilir

E-İhracat Nasıl Yapılır?

E-ihracat, temel olarak iki yöntemle yapılabilir: Global online pazaryerleri ve e-ticaret sitesi… E-ihracat yapmak için öncelikle ürünlerin hangi kanaldan yurt dışındaki pazarlara sunulacağına karar vermek gerekir.

Pazaryerleri:

E-ihracata başlamak için ilk olarak online pazaryerlerinde satış yaparak pazarı tanımak mümkün olabilir. Böylece lojistik, pazarlama, e-ticaret sitesi, sunucu ve ilk yatırım maliyetleri gibi maliyetlere katlanmak gerekmez. Bununla birlikte pazaryerlerindeki yoğun rekabet, komisyon ücretleri ve reklam maliyetleri gibi konuları da bilmek gerekir. Ayrıca, pazaryerlerinde markalaşmak daha zordur.

E-ticaret sitesi:

E-ihracat firmasının yurt dışındaki bir pazara kendi e-ticaret sitesi ile adım atması, bir stratejidir. Firma markalaşmaya önem veriyorsa, niş ürünler satıyorsa, depo ve lojistik operasyonları için yeterli bütçesi varsa kendi e-ticaret sitesi ile e-ihracata başlamayı tercih edebilir. Ayrıca, dijital pazarlama maliyetleri gibi markayı öne çıkaracak pazarlama stratejilerine yatırım yapılması gerektiğini de bilmek gerekir. Ayrıca, e-ihracat yapmak için aşağıdaki konulara da dikkat etmek gerekir;

  • Pazar analizi:

    E-ihracat yapılacak ülke ya da ülkeler için iyi bir pazar araştırması yapılmalıdır. Ürünün pazardaki rekabet gücü nedir sorusunun cevabı net olarak verilmelidir.

  • Ürün:

    E-ihracatta ürün seçimi stratejik bir adımdır. Her ürün her pazarda rağbet görmeyebilir. Ayrıca, yerel satıcıların daha uygun fiyatlardan sunduğu bir ürünü e-ihracat ile yurt dışına satmak mantıklı olmayacaktır. Bu sebeple e-ihracatta hedef pazarın ilgisini çekecek, niş ürünlere odaklanmak gerekir.

  • Fiyatlandırma:

    Ürün fiyatlandırma, e-ihracatta en önemli başlıklardan biridir. Zira ürün fiyatına e-ihracatta teslimat, lojistik ve pazarlama maliyetlerine katlanmak gerekir. Bu sebeple ürün fiyatı, tüm maliyetleri karşılayacak bir miktarda olmalıdır. Bununla birlikte ürün iadesi durumunda ek teslimat maliyetleri ortaya çıkacağı unutulmamalıdır. Ayrıca, yeni bir yurt dışı pazarda tutunmak için ilk başlarda rekabetçi bir fiyat politikası izlenebilir.

  • Lojistik:

    E-ihracatın en maliyetli kalemi, lojistiktir. E-ihracatta lojistik, kusursuz bir şekilde kurgulanmalıdır. Hedef ülkede en çok kullanılan teslimat seçeneğinin sunulması e-ihracatta satışları arttırmak için önemlidir. Stok yönetimi ve nakliye maliyetleri de önemli başlıklar arasında yer alır.

  • Ödeme:

    Her ülkede popüler olan bazı ödeme yöntemleri vardır. Örneğin; bazı ülkelerde e-ticarette kredi kartı ile ödeme popülerken, bazılarında da kapıda ödeme seçeneği yaygındır. Bu sebeple e-ihracatta nihai tüketiciye o ülkede popüler olan online ödeme yöntemleri sunulmalıdır.

E-ihracat, geleneksel ihracata göre yatırım maliyetlerinin az olması ve süreçlerinin çok daha kolay olması sebebiyle avantajlı bir ihracat türüdür. E-ihracat avantajları arasında; ürünleri ve hizmetleri hedef pazara göre özelleştirme, banka teminatına gerek olmaması gibi başlıklar vardır. Ayrıca, e-ihracat devlet teşvikleri ve desteklerinden faydalanma imkânı da bulunmaktadır.

EMYD olarak e-ihracat yolculuğunda firmalara rehberlik ediyoruz. Pazaryeri entegrasyonları, Amazon ve Etsy’de ürün listeleme, e-ihracat lojistik süreçleri gibi konularda e-ihracat profesyoneli ekibimizden destek alabilirsiniz!

Paylaş

Görüşlerini Bildir

Your email address will not be published. Required fields are marked *