Dünyanın En Büyük Pazaryeri “Amazon” – EMYD | Uçtan Uça e-Ticaret Danışmanlığı
 

Dünyanın En Büyük Pazaryeri “Amazon”

 

Amazon’da Satış Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Dünyanın en büyük e-ticaret platformu Amazon’da satış yapmak, global pazarlara adım atmak anlamına gelir. Karmaşık bir yapısı olan Amazon’da satış yapmak sanıldığı kadar zor değildir. Basit birkaç adımla Amazon’da hemen yer alabilirsiniz. Ancak bazı metriklere, kriterlere ve kritiklere dikkat etmek gerekiyor! Peki, Amazon’da nasıl satış yapılır? Amazon’da satış yapmanın püf noktaları nelerdir? Bu soruların cevapları ve daha fazlası için makalemizi inceleyebilirsiniz!

Amazon’da Satış Adımları

Amazon’da satış yapmak için öncelikle yasaklı ürünler, Amazon komisyon ücretleri, satıcı hesabı oluşturma adımları ve ürün listeleme kriterlerini bilmek gerekiyor. Ayrıca, stokları ve fulfillment ya da sipariş karşılama süreçlerini de yönetmeniz gerekecek. Bunlar dışında çok rekabetçi bir pazar olan Amazon’da mağazanızın performansını efektif bir şekilde yönetmeye odaklanmalısınız! Peki, Amazon’da satış adımları nelerdir?

  • Amazon ürün kısıtlamaları

Amazon’da satış öncesi ilk olarak platformdaki ürün kısıtlamalarını öğrenmek gerekir. Amazon’da satışa sunulan ürünler, platform politikalarına uygun özelliklerde olmalıdır. Yasaklı ürünlerin listesini platformdan edinebilirsiniz.

  • Amazon ürün fiyatlandırma

Diğer önemli adım, ürün fiyatlandırmadır. Doğru fiyatlandırma, etkili bir satış stratejisi oluşturmayı sağlar. Hangi ürünleri hangi fiyatlardan satılacağına karar vermek için maliyetleri ve Amazon komisyon oranlarını dikkate almak gerekir.

  • Amazon komisyon ücretleri

Amazon’da satıcı olmak, Amazon komisyon ücretlerine katlanmak demektir. Komisyon ücretlerine, Amazon hesabı ücreti ve ürün ücretleri de dahildir. Amazon’da profesyonel satıcılar aylık hesap ücreti olarak 39.99 dolar ödemek zorundadır. Ürün komisyonları da satış fiyatının yüzde 6 ila yüzde 45’i arasında değişir. Standart bir satıcı ortalama olarak yüzde 15 oranında komisyon öder. Ayrıca, Amazon maliyetleri ürüne ve gönderim yöntemine bağlı olarak da değişiklik gösterebilir.

  • Amazon satıcı hesabı

Amazon’da ürün listeleme için öncelikle Amazon satıcı hesabı açmak gereklidir. Amazon’da profesyonel satıcı ve bireysel satıcı olmak üzere iki farklı satıcı hesabı türü vardır. Profesyonel satıcı hesapları, bireysel hesaplara göre çok daha fazla özelliğe erişebilir. Bireysel hesaplar ücretsizdir; ancak Amazon, bireysel satıcılardan ürün başına 99 sent komisyon alır. Her satıcı hesabı, ürün başına listeleme ücretinin yanında ek satış ücretleri de ödemek zorundadır. Bireysel satıcı hesabı, ayda 40’tan az ürün satan düşük hacimli satıcılar ve gelişmekte olan mağazalar için idealdir.

  • Amazon ürün listeleme

Amazon’da satış için ürün listeleme en önemli adımlardan biridir.Öncelikle listelenecek ürünleri seçmek gerekiyor.Amazon’da ürün listeleme için mevcut listelere ürün ekleme şeklinde geleneksel listeleme modeli ya da yeni liste oluşturarak listeleme modeli tercih edilebilir.Yeni başlayanlar genelde mevcut listelere ürün eklemeyi tercih eder zira bu yöntem kolaydır. İsteğe bağlı hizmetler, özel etiketlemeler ve stoksuz satış gibi özellikleri bulunan listeleme seçeneği ise, geleneksel araçlara göre daha faydalı olacaktır.Amazon’da satış için listelenecek ürünlerin niş ürünler olması mantıklı bir seçim olacaktır.Ayrıca, hafif, dayanıklı ve doğa dostu ürünlerin Amazon’da her zaman talep gördüğünü unutmamak gerekiyor!

  • Amazon stok yönetimi

Amazon’da başarının anahtarı, stokları ya da envanteri doğru bir şekilde yönetmektir.
Çünkü Amazon, listelenen ürünlerin her zaman “stokta” olmasını bekler. Satışı yapılan ürün kısa sürede gönderilmezse satıcı puanınızı düşürecek ya da sabitleyecektir. Amazon’da stok yönetiminde birkaç seçenek vardır. Amazon, ürünler satıldıkça stok sayısını otomatik olarak azaltır. Ancak aynı stoku markanın kendi e-ticaret sitesinde ya da bir perakende mağazasında satıyorsanız, farklı bir çözüme ihtiyacınız olacaktır. Listelediğiniz ürünlerin stok seviyelerini Seller Central kontrol panelindeki “envanter” ekranında manuel olarak ayarlayabilirsiniz.

  • Amazon ürün teslimatı

Amazon satıcılarının ürün teslimatı için üç seçeneği vardır: İlk olarak, stoklarınızı kendiniz depolayarak, ürünleri müşterilere kendiniz sevk edebilirsiniz. Buna “satıcı karşılama” adı verilir. Ayrıca, ürünleri Amazon FBA yani “Fulfillment by Amazon” hizmeti aracılığıyla da sevk edebilirsiniz. Bu modelde paketleme, etiketleme, gönderim ve teslimat gibi işlemleri Amazon FBA üstlenecektir. Bunlar dışında üçüncü taraf sipariş karşılama sağlayıcısı ya da fulfillment merkezi ile de anlaşabilirsiniz.

  • Amazon mağaza performansı

Amazon mağazası satış yapabilir duruma geldiğinde, mağazanızın performansını izlemeniz, analiz etmeniz ve gerektiğinde geliştirmeniz gerekecek. Bunun için Amazon satış mağazasına ilişkin temel metrikleri takip etmelisiniz. Ayrıca, müşteri yorumlarına göre gerekirse mağazanızda ya da satış süreçlerinde iyileştirme yapmalısınız. Bunun dışında, Amazon için reklam ya da dijital pazarlama yöntemlerini kullanmak da mağaza performansını olumlu etkileyecektir. Müşterilerinize promosyonlar ve kuponlar sunmanız da sizi büyük rekabette avantajlı konuma getirecektir. Sonuç olarak; Amazon, her gün binlerce ürün satan mağazalardan ayda birkaç ürün satan satıcılara kadar her türden satıcı barındıran dev bir e-ticaret platformudur. Dünyanın hemen her ülkesinden ulaşılabilen Amazon, özellikle e-ihracat veya sınır ötesi e-ticaret yapmak isteyen her ölçekteki firma için yurt dışındaki hedef kitleye ulaşmanın en pratik yoludur. Amazon’da nasıl satış yapılır sorusunun cevabını öğrendiğinize göre artık Amazon’da satış için adım atabilirsiniz; ancak bu global pazaryerinde şiddetli bir rekabet ve zorlu bir pazarın sizi beklediğini unutmayın! EMYD olarak Amazon’daki yolculuğunuzda size rehberlik ediyoruz. Amazon Türkiye mağazası açılması, Amazon ürün listeleme ve Amazon FBA süreçleri için EMYD’nin profesyonel ekibinden destek alabilirsiniz.

Görüşlerini Bildir

Your email address will not be published. Required fields are marked *