Dünya’nın En Büyük B2B Pazaryeri: Alibaba – EMYD | Uçtan Uça e-Ticaret Danışmanlığı
 

Dünya’nın En Büyük B2B Pazaryeri: Alibaba

Alibaba.com’da Nasıl Satış Yapılır?

Dünyanın en büyük B2B e-ticaret platformu olan Alibaba.com, toptan ürün tedarikinde ilk adreslerden biridir. Çinli tedarikçilerin bulunduğu Çin merkezli online pazaryeri olarak algılanan Alaibaba.com, aslında dünyanın dört bir yanından uluslararası tedarikçilerin ve toptancıların bir araya geldiği platformdur. Dünya çapındaki satıcılara B2B ticaret imkânı veren platform, satıcılara 16 milyondan fazla alıcı ile networking olanağı sağlıyor. Peki, Alibaba.com nedir? Alibaba.com’da nasıl satış yapılır? Bu soruların cevapları ve daha fazlası için makalemizi inceleyebilirsiniz!

Alibaba.com Nedir?

Alibaba.com, 1999 yılında Çinli iş insanı Jack Ma tarafından kuruldu. Alibaba.com; o günden bu yana e-ticaret, perakende, internet, teknoloji ve finans alanlarında kapsayacak şekilde genişleyen Alibaba Group’un ilk markasıdır. Taobao, Tmall, AliExpress ve Alipay de grubun iştirakleridir. Yani Alibaba.com, online satıcılara ve tüketicilere çok yönlü hizmetler ve entegre araçlar sağlayabiliyor. Alibaba.com, 40’tan fazla kategoride yaklaşık 200 ülke ve bölgede hizmet veriyor. Günlük yaklaşık 350 bin ürün sorgusu yapılan platform her geçen gün hizmet ağını genişletiyor.

Alibaba.com’da Neler Satılır?

Alibaba.com’da 40’tan fazla kategorideki ürünlerin B2B satışı yapılabiliyor. Alibaba.com’da öne çıkan kategoriler şunlardır;

  • Tüketici elektroniği
  • Ev aletleri
  • Giyim ürünler
  • Moda aksesuarları
  • Telekomünikasyon ürünleri
  • Paketleme ve baskı ürünleri
  • Güzellik ve kişisel bakım
  • Ev ve mutfak
  • Saat, mücevher ve gözlük
  • Araç donanım ve aksesuarları
  • Spor ve eğlence
  • Ofis ve okul malzemeleri
  • Aydınlatma ürünleri
  • Mobilyalar
  • Makineler
  • Bahçe malzemeleri
  • Evcil hayvan ürünleri
  • Sağlık ve tıp ürünleri
  • Oyuncaklar ve hobiler
  • Anne ve bebek ürünleri
  • Hediyeler ve el sanatları
  • Bavul, valiz ve çantalar
Alibaba.com; perakendeciler, toptancılar, tedarik acenteleri ve üreticiler olmak üzere 40’tan fazla sektöre hizmet veriyor. Platform, satıcılar için ürünlerini listeleme ve dünyanın dört bir yanından alıcılara sunma fırsatı veriyor. Platformun en yenilikçi özelliklerinden biri, dil engelini ortadan kaldırmasıdır. Tedarikçiler, farklı ülkelerden alıcılarla 17 dilde gerçek zamanlı iletişim kurabiliyor. Yeni nesil algoritmalarla geliştirilmiş dil çeviri özelliği, satıcılara farklı pazarlarda alıcı bulma imkânı sağlıyor.
Alibaba.com’da Nasıl Satış Yapılır?

Peki, Alibaba.com’da satış için ne yapmak gerekiyor? Aşağıdaki adımları izleyerek Alibaba.com tedarikçi hesabına kaydolabilirsiniz:

  • com satıcı ana sayfasına gidin
  • Bir IFM (International Free Account) oluşturun
  • E-postanızı kontrol edin
  • Ödeme ayrıntılarını ekleyin
  • Kimlik doğrulama yapın

Alibaba.com’da satış yaparak para kazanmak mümkün olsa da başarı için uygun stratejileri uygulamak gerekir. Alibaba.com’da çoğu Çin’de bulunan ve çok uygun fiyatlara ürünler sunabilen farklı tedarikçilerle rekabet edileceği unutulmamalıdır! Ayrıca, Alibaba.com üyelik ücretlerini ve diğer maliyetleri de göz önünde bulundurmak önemlidir.

Alibaba.com’da Ürün Fiyatlandırma

Alibaba.com’da rekabet için dikkat edilmesi gereken diğer bir husus, ürün fiyatlandırmadır. Alibaba.com’da ürün fiyatlandırmada birkaç faktörü göz önünde bulundurmak gerekir:

  • Maliyetler! Ürünleri tedarik etmenin ya da üretmenin, depolamanın ve göndermenin bir maliyeti olacak! Toplam maliyetlerin üzerinde kabul edilebilir bir kâr marjı belirlemek gerekir?
  • Alıcılar ne kadar öder? com alıcılarının benzer ürünler için ne kadar ödediğini öğrenmek için pazarı araştırmak gerekir. Alıcılar için makul bir fiyat noktası belirlemek için ürün fiyatlandırma stratejilerini belirlemek önemlidir. Burada kritik nokta; hem satıcının hem de alıcının memnun olacağı bir fiyatta buluşmaktır!

 

Alibaba.com’da Lojistik Süreçler

Alibaba.com’da ürün listeleyen uluslararası satıcılar, sipariş yerine getirme işlemlerinden sorumludur. Siparişler genellikle toplu olarak veriliyor. Bu sebeple alanında uzman uluslararası teslimat firmaları ile iş birliği yapılması önerilir. Bu konuda en iyi seçenek, farklı hizmet sağlayıcıların fiyatlarını kıyaslamak olacaktır. Küçük hacimli gönderiler için hava yolu ile nakliye daha hızlı ve daha güvenilir bir yöntemdir; ancak daha pahalıdır. Deniz yolu ile nakliye özellikle hacimli ve ağır gönderiler uygun maliyetli olacaktır. Çin’den ürün göndermek gerekiyorsa Alibaba.com’un kendi lojistik hizmeti Alibaba Logistics’i kullanmak önerilir. Alıcı siparişleri için sözleşmelerde nakliye masraflarını ve teslimat sürelerini belirtmek gerekir.

Alibaba.com Üyelik Paketleri

Alibaba.com üyelik için herhangi bir ücret talep etmez; ancak satış komisyonları vardır. Ücretsiz Tedarikçiler, 50’ye kadar ürün listeleyebilir ve potansiyel alıcılara ulaşabilir. Altın Tedarikçiler için üç üyelik paketi seçeneği vardır: Temel, Standart veya Premium.

Basic GGS Plus Premium
Ücret/Yıllık 1,399$ / yıl 1,999$ / yıl 4,999$ / yıl
Mini Site Dahil Dahil Dahil
Ürün Listeleme Limitsiz Limitsiz Limitsiz
Akıllı Video Dahil Dahil Dahil
Vitrinde Sergilenen Ürün 5 Adet 20 Adet 20 Adet
Soru & Cevap Hakkı Dahil Dahil Dahil
Talep Yanıtlandırma (RFQ) 20/Aylık 60/Aylık 60/Aylık
Data Raporlama Dahil Dahil Dahil
Alt Hesaplar 5 5 5
Anahtar Kelime Harcama Ücretli Ek Paket Ücretli Ek Paket Ücretli Ek Paket
Ek Talep Yanıtlandırma +3/Aylık +9/Aylık
Premium Sponsorlu Reklam Ücretli Ek Paket Ücretli Ek Paket Ücretli Ek Paket
Alibaba.com Hakkında Bilinmesi Gerekenler

 

  • Komisyon: com’da satıcıların ihtiyaçlarına uygun olarak farklı üyelik seçenekleri vardır. GGS Plus paket aylık 1,999 dolardır. Premium paket, ek destekler ve anahtar kelime reklam harcaması gibi imkanlar sunuyor.
  • Pazar araştırması: com’da satış için öncelikle pazar araştırması yapılmalıdır. Hedef pazarda hangi ürünlerin popüler satıcıları olduğunu öğrenmek önemlidir. Rekabet avantajı elde etmek için platformdaki benzer ürünleri aynı veya daha iyi fiyattan sunma imkânı sunmak gerekir.
  • Bildirimler: Platformda alıcı istekleri sık sık kontrol edilmelidir. Bunun için e-posta bildirimleri açık tutulmalıdır. Ayrıca, Alibaba Ticari Uyarı sistemine de abone olmak önemlidir.
  • Ücretsiz üyelik: com’da satış için öncelikle ücretsiz üyelikle başlamak önerilir. Böylece Altın Tedarikçi olmadan önce Alibaba.com’un özelliklerini deneme fırsatı olacaktır. Ayrıca, herhangi bir para ödemeden önce platformun nasıl çalıştığını ve alıcı taleplerinin düzeyi hakkında fikir edinmek mümkün olabilir.
  • Çinli ortak: com’da listelenen ürünler, genellikle siparişlere göre üretilir. Bu sebeple Çinli bir üretici ile paydaş olmak kâr marjlarını artırmayı sağlayacaktır. Ayrıca, siparişleri daha hızlı karşılama fırsatı verecektir.
  • Teklifler: com’da büyük bir rekabet vardır. Bu platformda proaktif olmak gerekir. Bu sebeple sık sık alıcı istekleri kontrol edilmeli ve potansiyel müşterilere teklif verilmelidir.

 

 

Görüşlerini Bildir

Your email address will not be published. Required fields are marked *