Amazon’un E-Ticaret Stratejisi – EMYD | Uçtan Uça e-Ticaret Danışmanlığı
 

Amazon’un E-Ticaret Stratejisi

Amazon’un E-Ticaret Stratejisi Nedir?

Amazon, global e-ticaret pazarında tartışmasız en büyük oyunculardan biridir. E-ticaret başarısı sebebiyle birçok perakendecinin örnek aldığı ve bizzat içinde bulunduğu Amazon, yılların verdiği tecrübe ile hem satıcılara hem de online tüketicilere çok fazla imkân sunuyor. Amazon’un e-ticaret stratejisi, taktikleri ve teknikleri diğer e-ticaret kanallarındaki perakendeciler için eğitim niteliğindedir.

  • Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri

Amazon, online alışveriş yapanlara çeşitli öneriler sunar. Tüketicinin alışveriş trendlerinden ilham alır. Bu önermelere dayalı seçenekler yanında kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi sağlar. Çünkü alışveriş yapanların kendileri ile ilgili ürünleri satın alma olasılığı daha yüksektir. Amazon, bu uygulamayı sistemine tamamen entegre etmiştir. Bu çerçevede oldukça gelişmiş araçlar sunan Amazon, en son görüntülenen ürünler ile ilişkili ürünleri göstermek gibi en yaygın kişiselleştirilmiş e-ticaret deneyimlerinde oldukça aktiftir.

  • Hızlı sayfa yüklemeleri

Amazon’un e-ticarette odaklandığı diğer bir konu, web sayfası yüklemeleridir. Amazon, sayfa yükleme hızının yavaş olmasının e-ticaret satışlarına zarar verebileceğini belirleyen ilk platformlardan biridir. 2016 yılında bir analiz yapan e-ticaret devi, kendi sitelerinde her 100 ms’lik sayfa yükleme süresi için satışlarda yüzde 1’lik bir düşüş olduğunu tespit etmiştir. Sayfa yüklemelerinin hızlı ve verimli olması, müşterilerin ilgisini çeker. Bu sebeple sayfa yüklemelerinin iki saniye veya daha kısa bir sürede tamamlanması önemlidir.

  • Müşteri Yorumları

Amazon, tamamen müşteri odaklı bir platformdur. Satıcıların müşterilere yönelik hataları “Amazon suspend” ile sonuçlanabilir. Bu sebeple müşteri yorumları büyük önem arz ediyor. Çünkü müşteri yorumları sosyal bir kanıttır. Bir ürünü satın alan müşterilerin incelemeleri veya yorumları, Amazon modeli tarafından çok iyi örneklenen bir olgudur. E-ticaret tüketicilerinin birçoğu bir arama motorunu kullanmadan önce bir ürün için Amazon’da arama yapıyor. Bunun sebebi; soru işaretlerini giderecek, ürün açıklamalarında yer almayan bilgileri sağlayacak yorumları incelemektir. Bu sebeple Amazon müşteri yorumlarına büyük önem veriyor ve satışları artırmak için bir strateji olarak kullanıyor.

  • Satış odaklı veriler

Amazon’un en önemli stratejilerinden biri de veri kullanımındaki başarısıdır. Amazon, buton stillerinden pazarlama kanallarına kadar her şey ile ilgili verileri toplar, test eder ve kullanır. Bu stratejiler, günümüzde birçok e-ticaret satıcısının örnek aldığı stratejilerdir. Müşteriler ne ister ve neye tepki verir gibi konularda güçlü bilgiler sağlayan veriler, Amazon’da satış için temel oluşturan faktörler arasında yer alır.

  • Hatalardan ders çıkarmak

Amazon’un hatalar yaptığı ve başarısız olduğu dönemler de olmuştur. Müşteri güvenini zedeleyen ve online ortamda öfkeye neden olan hataları sebebiyle geri adım atmak zorunda kalmıştır. Ancak e-ticaret devi, tepkileri not almış, hatalarını irdelemiş ve gelecekteki satış politikasını güncellemiştir. Hatta Amazon kurucusu ve eski CEO’su Jeff Bezos’un kişisel olarak özür dilediği durumlar da olmuştur. Bu sebeple Amazon’un hataları ele alma şekli, büyümek için kullandığı bir öğrenme deneyimi olmuştur.

Sonuç olarak;
Amazon, tamamen müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine göre bir e-ticaret stratejisi kurgulamıştır. Bu stratejiyi harfiyen uygulamaktadır. EMYD olarak, Amazon’da e-ticaret stratejisine uygun süreçler kurguluyoruz. Markanız adına Amazon mağazanızı açıyoruz ve ürünlerinizi SEO uyumlu şekilde yüklüyoruz. Ürünlerinizin Amazon deposuna gönderimi için gereken desteği sağlıyoruz. Size sadece ürünlerinizi Amazon deposuna kargolamak kalıyor.

Görüşlerini Bildir

Your email address will not be published. Required fields are marked *