Amazon’da Nasıl Rekabet Edilir? – EMYD | Uçtan Uça e-Ticaret Danışmanlığı
 

Amazon’da Nasıl Rekabet Edilir?

Amazon’da Nasıl Rekabet Edilir?

Amazon, küresel bir e-ticaret devidir. Yıllardır “dünyanın en büyük e-ticaret platformu” unvanını koruyan Amazon, Jeff Bezos tarafından 1994 yılında Seattle’da kuruldu. 2021 yılının üçüncü çeyreğinde 110,81 milyar dolar net satış gerçekleştirirken, ekosistemdeki en baskın online mağazalardan biri olmaya devam ediyor. Amazon’da satış yapan satıcıların rekabet için bazı kriterlere dikkat etmeleri gerekir.  Peki, Amazon’da nasıl rekabet edilir?

Amazon’un Global E-Ticaret Ekosistemindeki Yeri

Dünya çapında perakende e-ticaret satışları 2021 yılını bitirdiğimizde yaklaşık 5 trilyon dolar olduğunu görmekteyiz. Dünyadaki e-ticaret web siteleri sayısının 24 milyondan fazla olduğu tahmin ediliyor. Bu rakamlarda Amazon’un önemli bir payı var. Amazon’un 2021’de ABD e-ticaret pazarındaki payı yüzde 50’yi aştı. Amazon satıcılarının ve e-ticaret mağazalarının devasa bir pazarda rekabet ettiklerinin farkında olmaları gerekir. Japonya’dan Amerika’ya, Kanada’dan Almanya’ya kadar 19 farklı Amazon pazaryeri bulunmaktadır. Bu sebeple ülkeden, sektörden ve işletmeden bağımsız olarak her ölçekteki satıcının Amazon’da rekabet şartlarına dikkat etmesi gerekir. Hemen hemen satışı yasal olan her ürünün satıldığı Amazonda yüksek oranda bir fiyat rekabeti bulunmaktadır.

Peki, dev e-ticaret platformu Amazon’da rekabet için neler yapılmalıdır? İşte Amazon’da rekabet stratejileri…

  • Müşteri odaklı olun!

Amazon, müşteri odaklı bir platformdur. Müşterilerin taleplerine ve sorunlarına kısa sürede ve net cevap verebilmek önemlidir. Amazonda aldığınız olumsuz geribildirimler kısa dönemde buybox kaybına, uzun dönemde ise hesap kapanmasına kadar gidebilmektedir. Bu sebeple Amazon’da satış yapmak için öncelikte müşteri odaklı bir satış stratejisi belirlenmeli; bunun sürdürülebilirliği için çaba sarf edilmeli ve müşteri memnuniyeti sağlayan araçlar kullanılmalıdır.

  • Niş ürünler sunun!

Amazon satıcısı iseniz, her yerde bulunabilecek, fiyat rekabeti yapılamayacak ürünlerle rekabet etmeniz çok zor olacaktır. Fiyat rekabetini hafifletmek için yenilikçi olan ürününüzü yaratabilir ve doğru reklam kampanyalarıyla ürün tanıtımını yapabilirsiniz. Kaliteli ve belli bir sektörde uzman niş ürünler ya da mağaza ile rekabette öne çıkabilirsiniz. Niş ürünlere birkaç örnek vermek gerekirse; evcil hayvan aksesuarları, ev dekorasyonu tasarımları, vegan kozmetik ürünler ve özgün takılar gibi ürünlerdir. Bununla birlikte dünya çapında online alışveriş yapanların %66’sı ve Y kuşağının %73’ü sürdürülebilirlik için daha fazla para harcamaya istekli olduklarını belirtiyor. Bu kitle, niş ürünler için de daha fazla ödemeyi tercih edebilmektedir.

  • Rakip ürün listelerini kontrol edin!

Amazon’da satışa yeni başlıyorsanız en büyük rakiplerinizin ürünlerinin bir listesini çıkarın. Rakiplerin ürünlerinin başlıklarını bir alışverişçinin bakış açısından kontrol edin. Ürün açıklamalarının ve bilgilerin içeriğini inceleyin. Ürün fotoğraflama özelliklerine, fotoğraf kalitesine dikkat edin ve ürün görsellerinde dikkat çeken detaylar hakkında fikir edinin. Ürün yorumları ve satıcının cevap verme süresi gibi detayları da inceleyerek, kendi mağazanız için notlar alın ve zaman içinde bunları uygulayın.

  • Hedef anahtar kelimeler belirleyin!

Amazon rakip analizi yaparken en kritik adımlardan biri, rakiplerin Amazon’daki mağazasında kullandığı anahtar kelime stratejilerini belirlemektir. Ürünler listelenmeden önce kullanılacak anahtar kelimelerin analizi yapılmalı. En çok aranan kelimeler ve bu kelimelere ek olarak satacağınız bölgedeki bu ürün için kullanılan terimler de anahtar kelime olarak belirlenmelidir. Unutmayalım ki herkesin ürün aratırken kullandığı kelimeler farklılık gösterecektir.

  • Reklam kampanyalarına dikkat edin!

Amazon’da reklam kampanyaları, mağazayı ve ürünleri öne çıkarmanın ve dolayısıyla rekabet avantajı elde etmenin stratejik bir yoludur. Reklam kampanyaları için seçilen anahtar kelimeler için ortalama tıklama başına maliyet (TBM) nedir? Anahtar kelime arama hacmi ve rekabet gücü nedir? Çok aranan fakat rekabetin az olduğu kelimeler nelerdir? Bu ve benzeri sorulara cevap arayın!

  • Rekabetçi fiyatlandırma yapın

Ürün fiyatlandırma, Amazon’da rekabet etmek en önemli faktördür. Çünkü ürün fiyatları, online alışveriş yapanların hangi mağazayı seçeceğini belirleyen bir unsurdur. Buybox kazanılmasında rol oynayan en büyük faktör de ürünün fiyatıdır. Tüketici üzerinde muazzam bir etkiye sahiptir. Bu çerçevede yine rakiplerin ürün fiyatlarını ve aylık satış rakamlarını analiz edebilirsiniz. Rakiplerin fiyatlarını değerlendirmek, Amazon rakip analizinin önemli bir parçasıdır. Bu noktada şuna dikkat etmek gerekir; rakiplerin fiyatlarını standart olarak değil, referans olarak görmelidir.

Sonuç olarak;

Amazon, dünyanın dört bir yanındaki online tüketiciler için vazgeçilmez bir alışveriş kanalıdır. Bir markayı ya da ürünü global pazarlara taşımanın en pratik ve en stratejik adımı, Amazon’da mağaza açmaktır. Bu ve benzeri birçok sebep, Amazon’da rekabet stratejilerini öğrenmenin önemini ortaya koyuyor.

EMYD olarak Amazon’daki yolculuğunuzda size rehberlik ediyoruz!
Amazon pazaryerlerinin tamamında mağaza açılışı, Amazon ürün listeleme, Amazon FBA süreçleri, Amazon’da rakip analizi ve Amazon’da rekabet etmenin püf noktalarını EMYD’nin profesyonel ekibinden öğrenebilirsiniz!

Görüşlerini Bildir

Your email address will not be published. Required fields are marked *